Sigma Industry East North

Kvalificerade ingenjörstjänster för industrin

Sigma Industry East/North och Umeå Universitet i Co-op samarbete

Co-op ger ingenjörsstudenter försprång i arbetslivet och Sigma är en viktig del i detta. I veckan var regionchef Joachim Jillehed på Umeå Universitet och presenterade Sigma och dess olika affärsområden för studenter på högskoleingenjörsprogrammen i maskinteknik och elektronik- och datorteknik. Många studenter tog chansen att höra vad Sigma kan erbjuda och vad Joachim tycker är viktigt för att lyckas i arbetslivet och som konsult.

Det är otroligt skoj att det är sådan uppslutning kring Sigma och Co-op, det visar att vår satsning i Umeå och Norrland är rätt och att studenterna uppfattar oss som det entreprenörsföretag vi är. Att få svara på många frågor om hur studenterna blir vassa, affärsmässiga konsulter och att de dröjer sig kvar efter presentationen av Sigma är extra inspirerande. Det ska bli extra spännande att följa de här studenterna, vi har ju redan två stycken tidigare co-op:are ombord på vår resa avslutar Joachim med.

Co-op står för cooperative education och innebär att studenter erbjuds möjlighet att genom ett arbetsintegrerat lärande göra studiebesök, projektarbeten, examensjobb och få sommarjobba hos Sigma Industry i Umeå. Genom att varva sina studier med arbete i ett företag skaffar sig studenter som deltar i co-op ett försprång till arbete efter studierna.

Sigma Industry East North AB
Sigma Industry West AB